Dröm dig bort 2

Dickwella

Våran tredje natt fick vi tillbringa i Dickwella som ligger drygt 1 km från Hiriketiya så det var alltså inga problem för oss att byta.

Dickwella är en jättelång strand som är perfekt för långpromenad. Löprunda skulle jag passa mig för då en del hundar kan tro att du vill leka och börjar att nafsa eller i vissa fall bitas. På förmiddagen är stranden ganska långgrunt och vågorna snälla. Fram emot eftermiddagen så börjar vågorna krypa upp längre in på stranden och bli vilda.

Vi upptäckte att det var en stor marknad en bit bort från vårt hotell. Vi gick dit och gjorde lite fynd. En perfekt plats att hitta god frukt och kläder på! Varje lördag är denna marknad.

Vi åt middag på Mahi Mahi. Ett trevligt ställe precis vid stranden. Snygga tyguppsättningar och coola jättelampor i palmerna.

Denna ljuslykta var så fin när den bildade en fin skugga på bordet som växte ju mer ljuset brann ner.

Hotellet vi bodde på hade små solkojor på tomten och vi kidnappade en av dem. Så här var vår utsikt! Japp jag gungade också.

Vi var tacksamma att vi kunde beställa frukost på hotellet. Denna mangojuice var så, så underbart god. En fantastisk fin plats att äta frukost och se ut över havet med sina skummande vågor.

Sedan var det för oss att åka hela vägen tillbaka till Negombo. Väldigt tacksamma att vi tog oss tid att besöka dessa platser. Hit ska vi åka igen!

Ha det så gott och hoppas att du längtar till Sri Lanka!